دانش سه گونه است: کتابی گویا و سنّتی دیرینه و«نمی دانم»[=اقراربه نادانی] . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
ازادی حجاب حسرت یک طلبه

کینه اخلاق نا خوشایند خاصی است که بعضی افراد نسبت به بعضی افراد دیگر پیدا میکنند که حالتهای خاصی را نسبت به ان شخص در ذهن خود بوجود می اورند که دلا یل بسیار زیادی دارد !

- برای مثال بسیاری از افراد سر فرزندان خود با فامیل خود اختلاف پیدا می کنند و سریع نسبت به هم کینه پیدا می کنند کم کم رابطه ها کم می شود تا جاییکه می گویند فلانی عروسی کرد یا مرد تعجب می کند !

- بعضی هم به خاطر اموال با هم بحث و جدل می کنند و در حین این بحثها الفاظی به کار می برند که نباید گفته شود و بعد سر همین الفاظ غلط از هم فاصله گرفته و کینه به هم پیدا می کنند !

- واما چگونه این درد را که مثل خوره به روح بسیاری از افراد لطمه وارد کرده درمان کنیم ؟

1- کسی که می خواهد کینه ای از کسی به دل نداشته باشد اول به طرف بگوید که من نسبت به تو کینه ای ندارم . اگر خجالت می کشد که به طور مستقیم بگوید کسی را واسطه کند یا در پنهانی از خدا بخواهد که این عدم کینه را در او هم بوجود اورد .

2- کسی که می خواهد کینه ادامه پیدا نکند با طرف رابطه برقرار کند یا به صورت دیداری که همان صله رحم است یا به صورت تلفنی با بهانه جویی یا به صورت پیا مکی

3- برای ریشه کن شدن همیشگی کینه خوبیهای فرد را به یاد بیاورد وان را برای خود تکرار کند واز بدیهای او چشم پوشی کرده وان را از فکرش دور کند .

4- به محض اینکه این کینه خواست دوباره سراغش بیاید سریع به خدا پناه برده و خود را از شیطان نفس و شیطان بیرونی با دادن صدقه رها کند .

5- اگرمی خواهیم خدا به اسانی از ما بگذرد در این دنیا دیگران را ببخشیم تا خدا هم ما را بببخشد .

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دنیا با اخرت 91/3/31:: 9:5 عصر     |     () نظر